Welkom in deze ZIL(zelf instruerende leereenheid)
In deze ZIL staat alle informatie die de eerstejaars student VZ/MMZ moet weten aan het eind van periode 4.
Er zijn tien verschillende lessen opgenomen waarin theorie afgewisseld wordt met een opdracht/ video etc. Wekelijks neem je tijdens het lesuur omgangskunde 1 les door. De overige uren oefenen we met rollenspellen in de klas (werkles).
Als je bij les 10 aangekomen bent vind je een kleine toets ter voorbereiding op de toets die je krijgt in de toetsweek. Het doorlopen van deze lessen duurt bij elkaar ongeveer 10 uur. Voor elke les is een uur tijd gerekend.
Voor overige vragen kan je terecht bij je omgangskunde docent,
mevrouw Kooijman (KnP)
Hoofddoel:
Aan het eind van periode 4 heb je kennis van de psychogeriatrische zorgvrager en kun je het omgaan met deze zorgvrager toepassen in de praktijk. De kennis die je hebt opgedaan laat je zien door het maken van de toets, het omgaan met de zorgvrager heb je laten zien door het oefenen van rollenspellen.
Subdoelen:
Aan het eind van de periode kun je:
- benoemen wat een psychogeriatrische zorgvrager is
- uitleggen op welk gebieden het functioneren van deze zorgvrager veranderd
- de 4 stadia van dementie benoemen en de verschillende benaderingswijzen hierbij
- je hebt de verschillende benaderingswijzen geoefend en hier feedback op gehad
- je kunt uitleggen wat er mis kan gaan in de communicatie en wat je nodig hebt om goed te kunnen communiceren
- je weet wat een conflict is en kent je eigen conflicthanteringsstijl
- je weet wat normen en waarden zijn en kunt dit ook toepassen op een casus
- je weet wat een ethisch dilemma is en hebt dit bespreekbaar gemaakt a.h.v. een casus
Maak jouw eigen website met JouwWeb